Майстер-клас. Олег Москаленко: "На все потрібен хороший сценарій, якщо сценарій поганий, то ніякими акторами, монтажем і музикою його не витягнути"

Майстер-клас. Олег Москаленко: "На все потрібен хороший сценарій, якщо сценарій поганий, то ніякими акторами, монтажем і музикою його не витягнути"

5 березня 2019 | 16:42

У листопаді на екранах стартував прокат українського пригодницького екшну - «Дике поле». Фільм режисера Ярослава Лодигіна, знятий за мотивами роману Сергія Жадана «Ворошиловград» відразу був названий найчеснішим кіно. 

Ми поспілкувалися з виконавцем головної ролі, актором театру, кіно і просто максимально позитивною людиною - Олегом Москаленком. Олег вже півроку - наставник найменших студентів «Інтершколи», він допомагає нашим телемалятам опанувати техніку мовлення. 

Про любов до кіно

Кіно стало частиною нашого життя. Кіно стимулює. Гарне кіно стимулює до роботи. Коли ти подивишся якийсь такий прямо-таки класний фільм, тебе аж розпирає від емоцій і бажання щось робити, щось нове пізнавати. А ось звідки ця любов береться ... Взагалі, кіно - це така дивовижна штука. Воно може тебе і навантажити, може тобі подарувати радість, може когось навіть частково змінити.

Про улюблене кіно

...

Про професію

Я - не тільки кінопрофесія. Акторська професія така дуже ... Як хтось сказав: ми «... продавці повітря ...». Ти не робиш телефони, які міг би продавати - це все в повітрі. Це дуже дивна штука. А взагалі в акторську професію приходить кожен по своє. Мені поки що ця професія цікава, але я не знаю, чого я в ній досі хочу.

Про те, хто головний на майданчику

На телесеріальному майданчику, зазвичай, як мені здається, головний - продюсер. Все-таки, продюсер дає гроші і тому він важливіший. Але є винятки, коли режисер - цар і бог, який диктує правила і всі за цими правилами грають.

Можу сказати, зі свого невеликого досвіду в кіно, - дуже важливий другий режисер. Другий режисер - це така тінь режисера головного, він робить все, він - генерал знімального майданчика. Мені пощастило з таким працювати. Їх насправді дуже мало, і вони дуже цінуються. Він планує графік, об'єкти, вирішує питання, розводить масовку, техніку - він робить все. А режисер піклується про акторську творчість.

Режисер каже: «Зробимо це!», а другий режисер уже підхоплює і робить. Це окрема професія. 

Про те, як працювати над сценарієм і над роллю

Насправді, коли ти читаєш сценарій, там є якась лінія твого персонажу. Класно, коли цю лінію ти в своїй голові розкладаєш. Але ти є ти. Ти можеш змінити ходу, спробувати змінити голос, тембр, але все одно ти залишаєшся собою. Ти - в запропонованих ситуаціях. На скільки твоя фантазія дозволяє тобі повірити в ті або інші обставини і прийняти їх, і на скільки вона в тебе породжує якісь емоційні стани - це і є робота над роллю.

На все потрібен хороший сценарій, якщо сценарій поганий, то ніякими акторами, монтажем і музикою його не витягнути.

Про час підготовки до ролі

Та ви що? Який час? Немає часу! Ти прийшов вранці на майданчик, тобі дали текст і пішов зніматися. Але це не творчість, це - виробництво!

Про вибір професії

Напевно, в 19. Для мене досі залишається загадкою, як це сталося і чому. Тому що я спробував багато чого в житті. Я актором ніколи не планував бути, воно якось само собою склалося ....

Багато чого спробував: був торговим агентом, стояв за верстатом і різав багет для фоторамок, набирав сканворди для редакції, працював у Мак Дональдсі, трохи - офіціантом, трохи - бариста на кава-машині.

Є фільм «Завжди говори: «Так! ». Ось у мене так і сталося. А чому б і ні? Ну ось воно приходить, а чому ні? І пішло-поїхало.

Про перший знімальний день

Перший знімальний день був унікальним. Я знімався в «Судових справах». Був свідком, який виходив і створював «напругу пристрастей». Я був тоді на першому курсі, пішов і ...... 

Про українське кіно

У нас є драма, драма, драма, драма, комедія, драма, драма, драма ... арт-хаус у нас ще люблять. Драма - це найбільш, як мені здається, простий жанр. Нам не вистачає екшнів, жахів, психологічних трилерів. Все ж таки наш улюблений український глядач вихований на західному кіно, бо якщо подивитися які бокс-офіси у прокату українського кіно, то бачимо дуже мало фільмів, які окупилися. 

Про типажі і фільмі «Дике поле»

Роль у фільмі «Дике поле» - це перша моя головна роль. Це «Божий промисел», мені пощастило. Я рази 4 приходив на кастинг, випробовував сили. Проблема в моєму типажі. 

Я дуже часто проходжу проби на головні ролі і тільки в 1% випадків мене затверджують. Мій типаж зазвичай - герой. Я дуже хочу піти від цього. Слава Богу, є театр. Хочеться якісь психологічні штуки пробувати. У нас, на жаль, в теле- і кіновиробництві не ризикують взяти блондина, пофарбувати його в брюнета, наліпити йому купу шрамів і вставити лінзи, поміняти колір очей, дати можливість і час накачати м’язи. В нас такого немає. Простіше знайти типаж. Я легко, без проблем був би готовий на такі зміни. 

Про режисера, з яким хотілося б працювати

В Україні? З Олесем Саніним, а не в Україні - з Крістофером Нолланом. Будь-яку роль. 

Про акторський шоуріл і кастинги

Зараз важливо мати шоуріл. І щоб це була не просто нарізка, а ти розкривався як професіонал. 

Є сайти з кастингами, є групи в Facebook, де виставляється вся ця інформація, є розсилки кастинг-директорам. Запитай будь-якого актора, він тобі назве мінімум 2-3 кастинг-директорів Києва.

Під час кастингу важливо залишатися собою. Ну і, звичайно, підготуватися. І пробувати. Якщо дуже хочеться, то все станеться. 

Про талант і роботу над собою

Талант - це те, що заклала матінка природа, і величезна частина - це робота над собою.

Раніше я прокидався о 7 ранку, у мене був зошит, в якому були записані всі ці вправи, скоромовки, словосполучення, і я годину вправлявся. 

Якби була можливість сказати собі 20-річному щось, то що б сказали?

- Не бійся! 

Про важливі книги

Іванна Чаббак «Майстерність актора»

 

Матеріал підготувала - Дар'я Пробита

Фото - Олексій Бойко

Залишити коментар Коментарі (0)

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. Будь ласка, авторизуйтеся:
Логін
Пароль

Коментарів немає. Ваш може бути першим.

Спецпроекти